En drottningklänning i fantasystil till Annissa

Klicka här för dockan.

Jag fortsätter rita fantasyklänningar till min bloggklippdocka, och den här eleganta galaklänningen värdig en drottning i ett sagoland i mörklila och turkost med den klassiskt kungliga hermelinpälsen ritade jag för snart två veckor sedan inspirerad av boken ”Stardust” men jag glömde att posta den.
        Jag har egentligen ingen given anledning till varför jag ritade den här klänningen, jag ville bara rita något vackert och väldetaljerat som inte har samma medeltidsstil som mina andra fantasyklänningar till Annissa. Jag blev mycket, mycket nöjd – speciellt med den sirliga drottningkronan och färgkombinationen!
        Jag är ganska oinspirerad till att skriva något längre inlägg om den här kostymen, för jag har inte så mycket mer att skriva om den än det jag redan skrivit, så jag låter den tala för sig själv!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. vendela96
    Feb 24, 2010 @ 22:06:34

    Anna, du är helt fantastisk!
    Dina klänningar är så unika och vackra! Alla är helt olika men helt otroligt detaljerade i färg och form. Jag är helt målös! Vilken talang du har för klänningar! De är så trovärdiga att man kan tro att du åkt i en tidsmaskin till 1800-talet och målat av dem! Helt fantastiskt!

    Lycka till med sidan/
    Vendela!

    Svara

    • annissa89
      Feb 25, 2010 @ 11:08:43

      Åh, tack för din jätte, jättefina kommentar, Vendela96!
      Det är dock inte bara 1800-talsklänningar jag ritar, men mestadels därför att det är min favoritepok när det gäller kläder.

      Svara

Kommentera

