En andra ”chokladklänning” till Annissa (denna gång inspirerad av min favorit, apelsinchoklad

apelsinchokladklanningmini

Klicka här för dockan

Annissa har redan fått en balklänning med inspiration av mitt chokladbegär, men jag kunde inte låta bli att rita en till. Till den här modellen har jag tagit inspiration från kombinationen apelsiner och choklad, och apelsinchoklad är en av mina absoluta favoriter på chokladfronten.
     För variationens skull valde jag att ge den här modellen en annan silhuett än den första ”chokladklänningen” med den vida kjolen. Jag brukar rätt sällan göra vida kjolar på mina modeller, eftersom jag inte brukar tycka så mycket om det, men ibland gör jag undantag, som här. Och när jag skissade på den här balklänningen kände jag att mycket av karaktären satt i den vida kjolen, och jag tror ni förstår varför…
   Om ni tittar riktigt noga kan ni se att jag prytt klänningen med små apelsinkyftor på lite olika ställen, och det är en detalj jag blev mycket nöjd med. Dessutom ger det klänningen hela dess originella karaktär. Även smyckena som tillhör kreationer består av apelsinklyftor. Det ljusorangea bandet som pryder klänningens kanter symboliserar inte något speciellt, det är där enbart som dekoration.
   Annars jobbar jag på med min viktiga examinationsuppgift som ska vara färdig på tisdag, men jag tog en paus och postade den här kostymen till Annissa. Och eftersom det idag är fredag, och fredagar är mina chokladdagar, kommer jag med största säkerhet att köpa något sådant idag, och jag vet inte, jag kanske köper just apelsinchoklad…

Kommentera

