Ett litet smakprov från mitt nya klippdocksset

smakprov1

Jag har tillfälligt åsidosatt mitt stora kombinerade bok – och klippdocksprojekt (som är topphemligt här på bloggen än så länge) för ett nytt, lite mindre, klippdocksset som ska innehålla 2 dockor och 20 kostymer.
    Detta sett innehåller balklänningar, ritade efter mitt eget huvud, och eftersom jag nu kommit halvvägs ger jag er ett litet, litet smakprov på vad ni kan vänta er att finna på min klippdockswebb ganska snart.
    Jag ritar det här setet för den skickliga sömmerska som sydde min studentbalklänning, om jag ska vara ärlig (och hon ska få ett utskrivet ex ihopsatt i ett häfte, då jag ALDRIG kommer at ge bort mina original). Jag började med setet lite smått i december, men då var det mycket trevande, men nu har jag hittat mycket inspiration till nya balklänningsmodeller: tio ritade, tio kvar att rita!
   Här försöker jag att variera både färger och stilar, och jag har upptäckt hur mycket roligare det är att ha två klippdockor istället för en i de här typen av set. Jag vet inte riktigt vad det beror på, det är någon slags känsla (min gissning är dock att jag tävlar med mig själv att göra lika fina, men ändå olika sorters, modeller till de båda klippdockorna). Förutom 20 olika klänningar kom jag i veckan även på idén att rita två kavaljerer till mina båda damer att sätta längst bak i setet.
  Men nu får ni varken se eller veta mer om mitt klippdocksset med titeln Makalösa balklänningar , ni får vänta tills det är klart och upplagt på min webb…

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. vivan björkskog
    Apr 06, 2009 @ 14:24:20

    Hej på dig.
    Du är riktigt bra på att teckna. Jag samlar på klippdockor och försöker få olika från
    alla håll och kanter. Har bara 5.600 olika ännu. Det skulle vara roligt att få titta sedan på det du gör jag älskar just de här klänningarna. Sydde en åt mig själv för något
    år sdean. Jag bor i Finland i Karleby.
    Skicka gjärna en e-post åt mig sen du har färdigt.
    Varma vår hälsningar av Vivan.

    Svara

    • annissa89
      Apr 07, 2009 @ 15:27:43

      Hej vivan björkslog!
      Det färdiga resultatet kan du se på min webb http://www.papperselegans.se. Jag undrar hur du har kunnat få ihop till över fem tusen klippdockor! Jag tycker nämligen det är imponerande. Jag samlar själv litet grann också, men ritar ändå helst egna.

      Svara

Kommentera

