Nu kör jag igång min blogg

I sommras gjorde jag ett försök att blogga om mina klippdocksprojekt, men jag blev så förbannad på min blogg att jag lade ner den, och sedan dess har jag inte gjort något mer försök.
    Men nu har jag bestämt mig för att börja igen, och allt startar jag upp på nytt. Jag har bytt bloggprogram, för det jag hade innan var svårmanövrerat och enkelt i jämförelse med det jag använder mig av nu.
   Inte heller på min webb har det blivit några nya uppdateringar sedan i sommras, vilket beror på att jag lagt det mesta av min tid på mina högskolestudier och mitt stora bokprojekt (som jag kommer att vara mycket hemlig om till dess jag publicerat min bok här) som även innefattar klippdockor (jag ritar mina egenhändigt skapade karaktärer som klippdockor, för så mycket vill jag säga om min bok att det är ett maffigt kostymdrama…). Men ni kommer inte att få se skymten av dessa klippdockor innan jag har boken färdig och publicerad och jag har lagt upp dem på min webb. Jag kommer att tala om när det är dags, och jag hoppas starkt på att det blir någon gång under det här nya året.
    Jag har inte riktigt bestämt vilken inriktning min blogg ska ha, men det blir nog mest att jag bloggar om idéer till nya klippdocksset och hur mina projekt fortskrider. Det kommer nog förutom klippdockor att handla ganska mycket om böcker och mina berättelser (det är en stor del av inspirationskällorna till mina klippdockor).
   Och bara jag lär mig hur man lägger upp bilder i mitt bloggprogram är det mycket troligt att jag lägger ut ”bonusklippdockor” här på bloggen. Vi får helt enkelt se vart det bär med min blogg…

Kommentera

